Publicerat: 2008-11-25
En lite annorlunda öppningskampanj.
På Stortorget finns en lagerhylla fylld med kartonger och så några som går runt och pratar med de som passerar förbi, att det verkar vara några som protesterar mot NetOnNets affärside om att etablera sig i sämre lägen för att hålla nere priserna är ett roligt sätt att få uppmärksamhet.
De som representerade NetonNet och Hembygdsförening i Bista spelade ett rätt roande och bra rollspel mot varandra och att de har till och med kommit ihåg att registrerat domänen www.bistahembygd.se/ och där skapat en hemsida för Bista Hembygdsförening, där alla länkar går till NetonNets vanliga sida, var kul, roligt att se ett företag som tar sin marknadsföring hela vägen.
De som var på plats på Stortorget såg ut att ha roligt och de gjorde sitt bästa när de gnabbades om
saken, att erbjuda en tävling där första pris är en platt TV är ett enkelt sätt att få kontakt med de som
passerar förbi och under tiden vi var på Stortorget hade de fått in ca 100 deltagare, trots att det inte
var så många som rörde sig mitt uppe på stan.
Enda nackdelen med att stå på Stortorget var väl kylan som tur är så hade de klätt på sig ordentligt.
En del av rollspelet/reklamkampanjen är att de som så att säga representerar Bista Hembygdsförening verkar vara irriterade över tilltaget att kalla Bista för ett lite sämre läge, och vi måste faktiskt hålla masken och hålla med om att Bista ligger nära centrala Örebro och är lättåtkomligt för de flesta
NetOnNet finns nu med åtta olika lagerbutiker runt om i landet och Örebro är det senaste tillskottet.
NetOnNet går annars snart att räkna som en veteran på Internet då deras Internetbutik fyller 10 år
nästa år.
Tanken är att sälja hemelektronik billigt och det har de möjlighet att göra när de väljer lokaler som
ligger lite avsides.
Vinnaren av den platt TV som tävlades om på Stortorget kommer att presenteras utanför NetOnNets butik i Bista på fredag.
Kommentarer: